Waar geloven wij in?

Fijn dat je deze link hebt geopend. Blijkbaar wil je iets weten over waar de mensen van de Baptistengemeente ‘De Regenboog’ in geloven. Wel; wij willen een gemeente zijn, waar je hartelijk welkom bent, die God eert, naar de Bijbel leeft en zich laat leiden door de heilige Geest. Dat zijn nogal grootse woorden. Het mag er zo staan, maar de praktijk gaat met vallen en opstaan.

Toch gaan wij niet voor minder, want we geloven in de levenswijsheid van Jezus Christus. Het is voor ons van onschatbare waarde. Jezus biedt ons de hoop voor de toekomst. In een paar zinnen leggen we dit uit.

Wij delen de opvatting dat de wereld door God geschapen is en dat het hele leven mag gelden als een antwoord aan de Schepper. Dit vraagt om een zuiver en dankbaar leven. Iets waar elk mens met regelmaat in faalt, maar er is ons de weg naar vergeving geboden. Wij geloven dat Jezus Christus gestorven is aan een kruis om plaatsvervangend te sterven, opdat mensen in geloof de vergeving van God mogen ontvangen.

Wij geloven tevens dat Jezus Christus op de derde dag opstond uit de dood. Daarmee is aan ons mensen getoond dat de dood niet het laatste woord heeft. Er is leven na de dood en dat stemt ons hoopvol.

Wij geloven dat Jezus voor ieder mens de leidsman voor het leven wil zijn. Jezus gaf ons de woorden en het voorbeeld in hoe wij ons leven mogen leiden tot eer van God. Dit is best lastig, maar wij weten waar onze hulp vandaan komt. Wij mogen de hulp van de Heer erbij vragen in ons bidden. Hierbij mogen wij vragen om de nabijheid van de heilige Geest; dat wil zeggen dat de Geest van Jezus met ons mee ademt.

Wanneer iemand zijn hart opent voor deze weg van geloof in Jezus, dan laat zij of hij zich dopen door onderdompeling op getuigenis van haar of zijn geloof. Hiervoor is een bad ingebouwd in ons gebouw. Tevens is er de mogelijkheid om in de openlucht een doop te ondergaan. Zo hebben wij meerdere doopdiensten belegd in recreatiegebied de ‘Wellerwaard’.

Wanneer iemand deelgenoot wil worden van onze gemeente, maar om moverende reden zich niet laat dopen op getuigenis, is er de mogelijkheid om vriend van de gemeente te worden. Aan hen wordt dezelfde hartelijkheid geboden en zo nodig pastorale zorg.

Naar wij hopen heb je nu enig beeld verkregen over de vraag: ‘Waar geloven zij in?’ Je zult begrijpen dat het lezen nog iets anders is dan het meemaken.

Mogen wij jou uitnodigen voor het bijwonen van een samenkomst op zondag? Het is vrij toegankelijk voor iedere belangstellende.

Elke zondagochtend om 10.00 uur komen we voor een uur bijeen (soms iets langer) en erna drinken wij koffie en thee. Jij bent van harte welkom. Van te voren aanmelden is niet nodig.